Pages

Monday 11 July 2011

Bermulanya di sini...

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..hari ni 31/01/2011…hari pertama aku mula menulis..tulis apa tu???hehe…sebenarnya dulu masa sekolah aku ni suka sangat menulis…tak kisah la apa pun..ermm…tulis sajak, syair, pantun, seloka, pape je la…maklum la sekolah kan ada majalah khas…jadi aku suka la menulis dan hantar ke sidang redaksi sekolah..boleh la asah bakat sikit…(kononnya la…hahaha..)
Ehh…lupa pulak…aku belum lagi kenalkan diri aku kan??ok…nama aku jamilah binti seliman…umur aku??ermm…tahun ni dah masuk 23 tahun..hahahaha macam tak percaya..sebab perangai aku ni kebudak-budakkan sikit…hehehehehe….yang lawaknya orang masih ingat aku ni budak sekolah menengah…alahai..macam budak kecik pulak rasa..haha..
Sebenarnya..aku dah lama nak menulis semula..tapi maklum la jadi pelajar ni sibuk sikit..aku pn jadi malas nak mengetuk papan kekunci untuk meluahkan perasaan…melainkan untuk siapkan assignment…tapi jiwa aku tetap meronta-ronta untuk meluahkan segala yang telah lama terbuku dihati. Dan mulai saat ini aku akan cuba luangkan masa untuk berkarya semula..(hahaha…cam lawak.. je)…
Tapi walau apa pun, tugasan pelajar itu yang lebih penting..aku kena la siapkan kerja aku dulu..haaa baru betul kan???ok la…firstly, biar aku story sikit pasal diri aku ni..aku seorang student kat UIA..tahun ni dah 4th year..huhu dah lama rupanya aku belajar kt KL…ermm tak lama lagi dah nak grad..tapi kan…macam mana la agaknya nanti ya??hehe aku kan masih gila-gila lagi…nak masuk alam pekerjaan ni bukan perkara main-main…huhuhu…
Tak mengapalah…lupakan dulu hal itu…sekarang ni aku kena focus pada study dulu…aku ni tak suka nak serabutkan kepala otak dengan benda-benda yang tak berfaedah..aku jenis yang happy go lucky..suka ketawa dan buat lawak..hehehe..tapi bukan lawak bodoh ok!!....haha…biasa la orang yang gila-gila memang macam ni…huhuhu..
Dulu, roommate aku masa kat matrik ada cakap, aku ni jenis yang perfectionist…betul ke???maybe la…dia kata aku sangat tekankan pada kekemasan..ya itu aku setuju…tapi aku ni kadang-kadang clumsy juga…hahaha…Cuma satu je…aku sangat sensitive..mudah terasa dan mudah menangis juga…tapi mudah memaafkan juga bila orang dah minta maaf…aku tak suka bergaduh atau bermasam muka dengan sesiapa pun..aku suka berkawan…hehe..
Ok lah…rasanya setakat ni dulu aku nak cerita pasal diri aku..lagipun, tak ada apa yang menarik pun pasal diri aku ni..aku Cuma seorang budak perempuan yang sukakan seni..suka senyum dan ketawa..bukan apa just nak hiburkan diri sendiri je..hehe…takkan lah nak serious je sepanjang masa kan??so kita kena lah happy…cheer up yourself ok!!!...even thought you are not in a good condition..keep smiling and think positively…Insha-Allah you will find your way…..(^^,)….

No comments:

Post a Comment