Pages

Tuesday 12 July 2011

Kasih nan Suci

Kasihmu selembut sutera
Sayangmu seindah purnama
Cintamu seluas alam
Rindumu seputih salji

Sungguh kau tak pernah kesal
Sungguh kau tak pernah bebal
Dengan segala kerenahku
Dengan segala rungutanku

Kau hanya tersenyum
Hatimu gembira melihat aku
Girangmu teserlah bila aku ketawa
Lukamu terpendam dalam lubuk hatimu
Tak siapa yang tahu
Segala lara yang kau tanggung

Keringatmu tak pernah kering
Uratmu jelas kelihatan
Betapa kau menanggung lelah
Demi membahagiakan zuriatmu

Sungguh aku terharu
Sungguh aku tersentuh
Disaat melihat kau terbaring lesu
Hatiku bagai dihiris sembilu

Duhai bondaku
Ampuni anakmu
Maafkan khilafku
Atas segala dosaku padamu

Betapa aku dahulu
Selalu mengguris hatimu
Sedangkan kau tak pernah mengherdik
Apatah lagi menyakitiku

Duhai bondaku
Doakan anakmu
Agar menjadi anak solehah
Agar aku setabah hatimu

Duhai bondaku
Bimbing aku dengan kasih sucimu
Bentuk aku dengan adab dan budimu
Agar aku secantik akhlakmu
Agar aku menjadi secekal dirimu
Agar aku sentiasa mencintaimu....

BONDAKU TERCINTA

No comments:

Post a Comment